Kampina –Natuurgebied (24-02-2008)

20:15 / Gepost door Kaya-Sioux /

“Kampina “is een echt Brabants natuurgebied , met zijn 1535 ha tussen Oisterwijk en Boxtel. De naam is bestaat vanaf 1471 en wil gewoon Kempen zeggen. Wat een oase van rust met mooie ongelofelijke landschappen met kleine tot grote vennen en heidepartijen. Na de afknapper te Boxtel was dit echt waar we naar zochten.Later, dit jaar, gaan we dit nogmaals komen bezoeken en bewonderen. PRACHTIG ! Door dat het een vengebied is moet je tegen natte voeten kunnen en Kaya-Sioux had dan ook zeer mooie kousen aan. Geen probleem … de kuisploeg is aanwezig. Ook dit weer : 10 tallen borden met Honden aan de leiband staan overal, ook aan de speciale ingangspoorten, wat denk je ? Juist … op onze toer door dit gebied kwamen we nog een deel loslopende honden tegen. Zouden die Nederlanders nu echt niet kunnen(of willen ) lezen ?

Kampina




Prachtige natuur in Kampina.


Even de kousen verwijderen....

4 reacties:

Comment by WolfDen on 25 februari 2008 om 00:22

Ik ben bang dat wij Nederlanders een beetje eigenwijs zijn (net als onze hodnen) MAAR als het vanwege wild niet mag zal ik altijd mijn honden aan de lijn houden.

Comment by Kaya-Sioux on 25 februari 2008 om 01:46

Even HEEL duidelijk zijn, ik ben geen politieagent en wil dat ook niet worden. Ik heb niets tegen mensen die hun hond los laten op plaatsen waar dit VERBODEN is. Echter waar ik het wel zware problemen mee heb is dat deze mensen dan zelf nog niet eens de moeite doen om hun hond terug aan de lijn te doen indien nodig. Zo moeten andere kinderen,mensen, dieren en honden maar een veilig heenkomen aldus deze hondeneigenaars.

Anoniem on 25 februari 2008 om 09:09

mooie foto's karl.
ka is alleen in losloopgebied los en dan nog beperkt, zodra er een andere hond aankomt maak ik haar vast.zouden meer mensen moeten doen toch

Comment by Kaya-Sioux on 25 februari 2008 om 11:01

Gea, de nagel op de kop , ik ga met jou opmerking voor de volle 100/100% akkoord. Moest iedereen dit doen dan zouden alle hondeneigenaars een veel mindere slechte naam krijgen.

Een reactie posten